BİNGÖL / MERKEZ - Borsa İstanbul Bingöl Anadolu Lisesi
Misyon ve Vizyonumuz
MİSYONUMUZ
Okuyan , okuduğunu anlayan ve anladıklarını çevresiyle paylaşabilen ve öğretilen değil , öğrenen öğrenci modelini yaratma, Yüksek Öğretim Kurumlarına nitelikli , toplumsal ihtiyaçlar doğrultusunda idealize edilmiş ve evrensel ahlak ilkelerini şi’ar edinmiş öğrenciler yetiştirmek ve Ülkesini seven , milli değerlere bağlı , Atatürk İlke ve inkılaplarını yaşamına yansıtan öğrenci profilini oluşturmak.
VİZYONUMUZ
“ Bingöl Lisesini Bingöl’ün gelişim yönündeki değişim sürecinde yetiştirdiği bireyler vasıtasıyla iletişim gücü yüksek, yenilikçi ve öncü bir kurum haline getirmek. “
TEMEL DEĞERLERİMİZ
Öğrenci merkezli bir okul anlayışı benimsemek
Öğrenmeyi öğrenen öğrenciyi yetiştirmek
Bilginin yeni bilgi öğrenmek için araç olduğu düşüncesini yerleştirmek
Türkçeyi etkili kullanabilmek
Aile ulus ve yurt sevgisini geliştirmek
Beden, zihin, ruh ve duygu yönünden sağlıklı öğrenci yetiştirmek
Öğrencilere çok yönlü düşünebilme becerisini kazandırmak
Çevre bilincini oluşturmak
Öğrencilerin farklılıklarının farkına varmalarını sağlamak
Ben değil biz anlayışını geliştirmek
Öğrencilerin kendi sorunlarını kendilerinin çözebileceği inancını kazandırmak
Okulumuzu sürekli geliştirmek ve çevrenin gelişiminde model yapabilmek
Çağdaş uygarlık seviyesine ulaşmada Atatürk´ü rehber edinmek
Demokratik değerleri içinde özümsemiş ve davranış haline getirmiş bireyler olarak yetiştirmek
Öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda alanlara yönelmelerini sağlamak
Öğrencilerin kendi kültür değerlerini benimseyen ve yaşayan bireyler olarak yetiştirmek
Şekil ve kalıpçılığa değil , kişilik geliştirmeye ;başarısızlığı ölçmeye değil , başarıyı ölçmeye ;toplum dışına itmeye değil , isteğe ve yeteneğe göre değerlendirmeye ve yönlendirmeye ;sorgulamadan kabul etmeye ve itaat anlayışına değil , özgür ve bilimsel düşünmeye ve mantığa ;baskıya dayalı değil , isteklendirmeye ;korkuya ve otoriteye dayalı değil , sevgiye , değer vermeye ve demokratikliğe dönük bir eğitim anlayışı uygulaması.
Mutlu ve erdemli bir insan olmalı
Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilmeli
Dünya vatandaşı olmalı
Uygar ve yenilikçi olmalı
Araştırmalı, sormalı, ve sorunlara yanıt aramalı
Özgür düşünebilmeli
Fikri hür, irfanı hür, vicdanı hür bir Türk genci olmalı.
Öğrencilerimiz ilgi istek ve yetenekleri doğrultusunda alanlarına uygun bir yüksek öğretim kurumuna girmek konusunda yönlendirilir ve hazırlanır.
Öğrencilerimiz sevgiye akla bilime ve tekniğe dayanarak kendi kültürümüz içinde milli ruhunu özümüzü ve benliğimizi koruyarak, yaşayarak kendisine ailesine ve milletine yaralı bireyler yetiştirilir.
Öğrencilerimiz, kişilikli ve bilinçli, kendilerine güveni tam olan kendisi ve başkalarıyla yarışan, medeni cesaret sahibi olan, vatanını, milletini seven ve yüceltmeye çalışan, çağdaş, akılcı ve laik davranışlı olarak yetiştirilir.
Atatürk’ün gösterdiği yolda durmadan ilerlemek.
İnsanlara karşı hoşgörülü ve saygılı olmak.
Özdenetimi sağlamak.
Üretken, girişimci, tutarlı olmak.
Bütün öğrencilerin, zekalarının geliştirilebilir özellikte, öğrenmeye karşı istekli ve belirli bir öğrenme potansiyeline sahip olduğuna inanır, öğrenciyi merkez alan etkili bir eğitim anlayışını benimseme
Öğrencilere tam öğretme ortamı hazırlama , bilgi kaynaklarına ulaşma ve bu bilgileri hayatta kullanma,
Ezberci değil ; okuyan, inceleyen , araştıran , düşünen , analiz ve sentezler yaparak kendini sorgulayıp yenileyen öğrencilerin yetişmesini sağlama,
Öğrencilerin olaylara analitik bir mantık , eleştirel ve bilimsel düşünce tarzı ile bakmalarına ortam hazırlar , onlara model olmaya özen gösterme,
Yönetici, öğretmen, personel ve öğrencilerin barışık olduğu örnek ve etkili bir okul ikliminin gereğine inanma
"Kalite yönetimdir" anlayışından hareketle okul yönetiminin her türlü gelişim , değişim ve sürekli iyileştirmede liderlik yapması gerektiğine inanma,
Okulda, tüm çalışanların aktivitesinden yararlanıldığı katılımlı yönetim ve demokratik anlayışın hakim olduğu bir ortam hazırlama,
Öğrencilerimizin, ilgi, istek, yetenek ve derslerdeki başarı durumlarına göre alanlara yönelmeleri sağlanır.
Öğrencilerimiz, ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda alanlarına uygun bir yüksek öğretim kurumuna girme konusunda yönlendirilir, hazırlanır ve kazanan öğrenciler izlenir.